zondag

Vrouw verteld: "Ik ben stiekem een naturist"

Iedereen vraagt aan elkaar wat we deze zomer gaan doen. Makkelijk, ik ga ieder jaar naar dezelfde camping. Wat alleen niemand weet, is dat het een naturistencamping is. 

“Rond deze tijd moeten mijn collega’s en ik doorgeven wanneer we onze vakantiedagen willen opnemen. Vervolgens vraagt iedereen dan natuurlijk aan elkaar wat we deze zomer allemaal gaan doen. Makkelijk, ik ga ieder jaar naar dezelfde camping. Wat alleen niemand weet, is dat het een naturistencamping is.

Tien jaar geleden stonden wij met het gezin op een gewone camping, door ons ook wel ‘klere-camping’ genoemd, in Kroatië. Prachtig, maar je kon alleen met een trapje de zee in. Dat was onmogelijk voor mijn dochters die toen 3 en 5 jaar oud waren. De eigenaar van de camping raadde ons toen aan naar het strand van de nabijgelegen naturistencamping te gaan en gaf ons een toegangskaart. In het begin moest ik wel een beetje wennen aan al die blote mensen, maar na een paar dagen vond ik het er heerlijk. Het was een grote camping, maar er heerste een weldadige rust. Verder was het er heel schoon, waren de mensen enorm vriendelijk en hing er een gemoedelijke sfeer. Het jaar daarna gingen we weer en inmiddels zijn we dus vaste gasten.

Mijn dochters hebben het er ook enorm naar hun zin. Over pubers in badkleding wordt niet moeilijk gedaan. Op mijn vorige werk was ik heel open over onze vakantiebestemming. Maar daar kreeg ik snel spijt van. Want ik merkte dat ze het gek vonden. “Ga je weer naar dat nudistenkamp,” werd er dan gevraagd. En er was zelfs iemand die dacht dat mijn man en ik een open relatie hadden omdat we wel heel makkelijk zouden doen over seks als we de hele dag bloot liepen. Er werd ronduit gezegd dat het zielig was voor mijn kinderen en dat er vast ook pedo’s op die camping zouden rondlopen. Maar mannen alleen worden helemaal niet toegelaten! Ik probeerde iedere keer uit te leggen dat het mij niet gaat om het naakt zijn, maar om de sfeer. Want we zijn nu ook een paar keer in de meivakantie naar een naturistencamping in Frankrijk geweest en daar was het net zo fijn. Al moet ik er wel aan wennen dat bij sommige mannen bij slecht weer koste wat koste die broek uitmoet. Dan zie je ze gekleed in een trui met sokken en schoenen. Op mijn huidige werk houd ik mijn vakantiebestemming dus geheim.

Nu is het probleem dat één van mijn collega’s vroeg of ik het leuk zou vinden als zij en haar gezin ook een weekje naar ‘onze camping’ zouden komen. Wij kunnen goed met elkaar opschieten en gaan ook privé met elkaar om. Ik heb gelogen dat ik de naam van de camping niet uit mijn hoofd wist. Maar dat hou ik niet eeuwig vol natuurlijk. Moet ik zeggen dat ik privé en werk gescheiden wil houden? Ik zou het juist gezellig vinden als zij daar ook zou zijn. Of zeg ik haar de waarheid met het risico dat mijn collega’s weer zo stom doen? Ik twijfel enorm…” 

1 opmerking: