dinsdag

Enthousiaste fan bestormt voetbalveld in... rolstoel

Als een voetbalteam in blessuretijd een belangrijke treffer scoort, doet een supporter wel eens gek. De 18-jarige Derry Felton bakte het echter wel heel bruin door het veld te bestormen met zijn elektrische rolstoel.
Felton lijdt al sinds zijn tweede levensjaar aan tetraplegie, een toestand waarbij alle vier de ledematen verlamd zijn. Op het veld toonde hij zich echter bijzonder kwiek: een steward moest zelfs een spurtje inzetten om de belhamel naar veilige oorden te loodsen.

Spontane ingeving
Derry verklaarde achteraf dat het een spontane ingeving was. Degradatiekandidaat Northampton Town (Engelse vierde klasse; nvdr) stond 0-2 achter, maar in de absolute slotfase lukte Liam Davis alsnog de gelijkmaker. "Ik zei tegen mijn maat dat ik op het veld zou gaan als het nog een puntendeling zou worden. Ik dacht natuurlijk dat dat nooit zou gebeuren. Toen het toch zo ver was, ging ik er maar voor. Voor ik het goed en wel besefte, stond ik plots midden op het veld. Ik kon niet vermoeden dat het filmpje op YouTube zou belanden en al zeker niet dat ik er beroemd zou door worden. Ik weet niet of ik het nog eens opnieuw zou doen."

"Telefoon staat niet stil"
Ook zijn gechoqueerde moeder kreeg de beelden inmiddels te zien. "We wisten hier thuis onmiddellijk dat hij het was. Als hij niet gehandicapt zou zijn, zou hij met de rest ook het plein oplopen. Sinds hij dit geflikt heeft, heeft de telefoon hier nog niet stilgestaan", aldus Tracey Felton.

De club zal zijn beroemdste fan geen proces aan het been lappen. "Natuurlijk kunnen we zo'n actie niet goedkeuren, maar we begrijpen de reacties die zijn stunt uitgelokt heeft", aldus een woordvoerder van Northampton Town.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten