donderdag

Blinde bejaarde opgelicht

De 87-jarige mevrouw Klumpers uit Warnsveld zit opeens vast aan een abonnement op een veiling- en spelletjessite en op het tijdschrift Privilege van telecomaanbieder Pretium. Ze is blind, dementerend en heeft zelfs nog nooit een computer gezien.

De blinde moeder van Marianne van den Berg zit vast aan een abonnement op een veiling- en spelletjessite en een tijdschrift, terwijl ze dat helemaal niet wilde. De blinde moeder van Marianne van den Berg zit vast aan een abonnement op een veiling- en spelletjessite en een tijdschrift, terwijl ze dat helemaal niet wilde. Foto: Nicolaas Kerkmeijer
„Het ergste is dat het ons nu maar niet lukt er vanaf te komen”, zegt dochter Marianne van den Berg."
Er zou betere regelgeving moeten komen wat betreft telefonische verkoop. Volstrekt weerloze oudjes worden op deze manier het slachtoffer.
De abonnementen, het gevolg van een telefonieaanbieding die mijn moeder ook al helemaal niet wilde, zijn het eerste jaar gratis maar daarna moet je betalen. En als Pretium de zaak nu snel zou terugdraaien; maar telefonisch kreeg ik als antwoord dat ze ook niet konden zien dat mijn moeder dement en blind is.
Begin mei heb ik een brief gestuurd, maar daar heb ik nog steeds niets op gehoord”, aldus dochter Van den Berg.Pretium laat weten minstens 24 uur nodig te hebben om deze blijkbaar zeer ingewikkelde zaak uit te zoeken. Pretium was de afgelopen jaren regelmatig negatief in het nieuws in verband met de telefonische verkoopmethodes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten