maandag

Met 93 dieren van rijtjeshuis naar boerderij


Sandra met enkele van haar 'huisdieren'. © AD/COR DE KOCK
Sandra Maaijwee, de vrouw die samen met haar 93 dieren uit huis dreigde te worden gezet, heeft een boerderij gevonden. 'We zijn daar allemaal welkom,' vertelt ze opgelucht. Dat is vandaag te lezen in het AD.
Een paar weken geleden zag het er nog somber uit voor Maaijwee. Ze woonde in een rijtjeshuis in Kaatsheuvel, maar werd door woningbouwvereniging Casade voor het blok gezet: of de dieren er uit, of het huis opgeven.

'Ik begrijp ook wel dat een woonwijk geen ideale plek is om zoveel dieren te verzorgen,' vertelde Maaijwee. 'Maar ik kan ze toch niet dood laten gaan? Het zijn bijna allemaal gehandicapte dieren, zoals een hond met een dwarsleasie en een hagedis zonder pootjes. Niemand wil zo'n kneusje hebben.'

Boerenerf
Maaijwee was wanhopig op zoek naar een plek waar ze met al haar beesten terecht kon, en heeft nu, via Marktplaats, iets gevonden. 'Het is een vrijstaand huisje op een boerenerf. En als ik de boel maar schoon hou, en de huur op tijd betaal, vindt de eigenaar het verder wel best. Ik zei nog tegen hem: mijn hond doet 'waf' en mijn eend doet 'kwak', maar daar moest hij om lachen. Hij heeft zelf ook zes honden.'

Het is wel aanpoten om de hele beestenboel te verhuizen. 'Een aantal dieren is met de stichting Carnivora meegegaan, maar ik heb er nog genoeg over. We zijn al twee keer met een vrachtwagen gereden, en moeten nog een paar ritjes met een aanhanger maken. Het verhuizen van honden, katten, slangen, uilen, leguanen, konijnen, vogels en een eekhoorn is topsport.' (Redactie)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten