zaterdag

Gek onthoofdt vrouw in winkelcentrum

Een waanzinnige man heeft een vrouw onthoofd in een druk winkelcentrum op het populaire Spaanse vakantie-eiland Tenerife. Voorbijgangers zagen vol afschuw hoe de beul met het hoofd van zijn slachtoffer het winkelcentrum in Los Cristianos verliet en de straat opliep, een bloedspoor achterlatend. De politie heeft intussen een Bulgaarse dakloze met een crimineel verleden opgepakt op verdenking van moord. Het is nog niet duidelijk welk wapen hij gebruikt heeft.
© afp
De bewakers van het winkelcentrum aarzelden geen seconde en zetten meteen de achtervolging in op de dader. Ze konden hem tackelen op straat en hielden hem in een houdgreep tot de politie arriveerde. De dader zou de vrouw net voor hij toesloeg achtervolgd hebben. Hij werd in februari ontslagen uit het ziekenhuis na een behandeling voor agressief gedrag, schrijft Daily Mail. "Ik had net mijn wagen geparkeerd toen ik hem naar buiten zag lopen met een bloedend voorwerp in zijn handen", vertelde een ooggetuige aan een plaatselijk radiostation. "Het voorwerp was een hoofd. Hij hield het in zijn handen. De security zat hem achterna en kon hem overmeesteren." De ooggetuige zag hoe het hoofd van het slachtoffer op straat rolde toen de dader getackeld werd. Een andere getuige van de gruwel dacht eerst dat de dader met een 'prothesehoofd' op stap was.

"Onwaarschijnlijk"
Colin Kirby doet zijn relaas van de feiten voor Tenerife Magazine. Hij was op de plaats van de gruwel. "Ik ga een poging doen om op een serene manier te beschrijven wat ik gezien heb maar het was zo onwaarschijnlijk en bizar. Ik was onderweg naar het cultureel centrum van Los Cristianos en zag mensen staan bij een Chinese winkel. Een ambulance kwam in volle vaart aangereden. Ik dacht eerst dat iemand flauwgevallen was en stapte verder tot ik geschreeuw hoorde. Ik keek achterom en zag een smerige, onverzorgde man die een hoofd bij het haar vasthield. Ik dacht eerst dat het om een wansmakelijke grap ging. De man riep en meer en meer ommestaanders begonnen te schreeuwen", aldus Kirby. "Plots liepen er security en agenten achter de man aan. Ze brachten hem ten val. Voorbijgangers werden woedend en wilden hem schoppen. Even later stond de straat vol politiewagens. Toen ik de man met het hoofd zag dacht ik meteen aan een scène uit de film 'Clash Of The Titans' maar dit was écht waarop iemand me eraan herinnerde dat het vandaag vrijdag de dertiende is."

Dakloze opgepakt
De politie meldt intussen dat een dakloze Bulgaar met een gerechtelijk verleden opgepakt werd op verdenking van moord. Het is nog niet duidelijk welk wapen de dader gebruikte. Sommige bronnen hebben het over een machete, andere over een zwaard of een spade. Het is ook nog niet duidelijk of de dader het slachtoffer kende.

De vrouw werkte in het Valdes winkelcentrum in het hartje van Los Cristianos. Over de identiteit van het slachtoffer blijft het voorlopig gissen. Ooggetuigen hebben het over een Chinese vrouw. Een politiebron zegt het volgende: "We onderzoeken momenteel of hij met het wapen binnenstapte of hij het wapen uit het winkelcentrum haalde." Nog volgens de bron is de dader een bekende van de lokale politie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten