Qantas bedot passagiers door te doen alsof die verse producten te eten krijgen in de lucht. Het enige wat nog vers is bij de Australische luchtvaartmaatschappij, zijn de slaatjes voor de reizigers in businessclass, stellen anonieme werknemers van de interne cateringdienst Q-Catering.
Al de rest wordt geleverd door Snapfresh, dat eigendom is van Qantas, en maandenlang bewaard in de diepvries. De klagers bezorgden de krant The Australian foto's van de voorverpakte maaltijden als bewijs. Een werkneemster zegt dat Q-Catering vroeger hoge standaarden had voor de bereiding en presentatie van het voedsel, terwijl nu "brokken bevroren eten gewoon in kommen worden gedumpt en bedekt." Het gaat dan om toast, roerei en boterhammen met gehakt, die maandenlang bewaard worden.
"De 'gebruiken-tot-datums' kunnen tot 12 maanden verder zijn, dus elke bewering dat het eten vers is, kan niet verder van de waarheid zitten," zegt ze. Qantas ontkent dat het outsourcen van de maaltijdbereidingen de luchtvaartmaatschappij geld bespaart.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten