dinsdag

Zwart koppel krijgt blanke baby

Een zwart Engels echtpaar stond elf weken geleden in de kraamkliniek van het Leciester Royal Infirmary ongetwijfeld met de mond vol tanden toen hun zoontje ter wereld kwam. Dat werd geen zwart broertje voor de tweejarige Seth, maar wel een blank, met bovendien blond haar. "Mijn eerste gedacht was alvast: 'is hij echt wel van mij?', aldus vader Francis Tshibangu, die in Congo geboren is, op de website van het Britse 'Daily Mail'. "Daniel zou een kleine genetische afwijking hebben, al is hij geen albino."
"Ik stond op de grond genageld van verbazing en ik zag de dokters denken dat deze baby wel niet van mij zou zijn", vervolgt Tshibangu. "Daarna keek ik enkele seconden in de ogen van Arlette, waarna ik glimlachte. Natuurlijk was hij van mij. We zijn nu drie jaar samen en in die periode was er nooit sprake van ontrouw. Maar zo'n volledig witte baby, dat was toch wel een verrassing. Op zijn zachtst gezegd."

Zijn neus, haar lippen
De 28-jarige student sociologie lacht nog als hij terugdenkt aan de gezichten van de aanwezigen in de bevallingskamer toen Daniel, nu elf weken, het levenslicht zag. "Je zou er geld voor geven, al moet dat voor het mijne ook geweest zijn. Toen ik me voorover boog en Daniel beter bekeek, zag ik wel dat hij erg op Arlette en mezelf lijkt. Hij heeft mijn neus en de lippen van mijn vrouw. Daniel is ons mirakel. Voor ons is hij als een zegen. Hij is ook heel mooi."

Gestolen?
Voor alle zekerheid deed Francis toch wat research. "Mocht mijn vrouw een affaire gehad hebben met een blanke man, zou je een mix van de twee kleuren moeten krijgen met zwart haar, geen blanke baby met lichtblond haar als Daniel." Francis, die al tien jaar in Engeland woont, ontmoette zijn vrouw in 2007 tijdens een bezoek aan Congo.  Een jaar later trouwden ze en settelden ze zich in Loughorough. "Soms zie je mensen denken wat een zwart koppel met een blanke baby doet. 'Die moeten ze vast en zeker gestolen hebben'. Maar voor ons is zijn huidskleur van geen belang. Het belangrijkste is dat hij gezond is en we hem liefhebben




Geen opmerkingen:

Een reactie posten